Kleine update

5 november 2019 - Cape Winelands, Zuid-Afrika

Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets verteld heb over mijn verblijf hier in Kaapstad. buiten het feit dat ik het hartstikke druk heb, geniet ik met volle teugen van het avontuur en de bubbel waar ik dit moment in leef.

Tijdens mijn stage werk ik op de wijngaarden in Stellenbosch. Stellenbosch staat bekend om zijn vele wijngaarden en de goede wijnen die hier geproduceerd worden. Echter, worden de mensen die werkzaam zijn op deze wijngaarden vaak onderbetaald. ze verdienen vaan 20 Rand per uur. Omgerekend is dat zo'n €1,20 per uur. vaak leven deze 'boeren' in armoede en onder slechte omstandigheden.

In de ochtend observeer ik het ochtendprogramma dat gedraaid wordt op deze wijngaarden. deze ochtendprogramma's worden geobserveerd in de hoop deze te kunnen optimaliseren. De facilitators die werkzaam zijn als 'juffrouw' zijn ook afkomstig van deze wijngaarden. Zij hebben vaak een slechte of geen opleiding gevolgd. in de middag ben ik werkzaam op de After Schools Club op verschillende farms. Hier werk ik met afzonderlijke cliënten.

De afgelopen weken heb ik verschillende activiteiten uitgevoerd. Vanuit stage ben ik naar een fundraise ball geweest (deze foto's staan nu online). Een erg decadente aangelegenheid waar de drank rijkelijk heeft gevloeid.

Ook zijn wij naar Robbeneiland gegaan om de cel van Nelson Mandela te bezichtigen en de geschiedenis van Zuid-Afrika te leren kennen. Echter, ziet elke cel er hetzelfde uit en zijn de gebouwen ook niet de moeite waard. Wel is het goed om te zien onder welke omstandigheden de gevangenen hebben geleefd.

Afgelopen zondag  (3-11-2019) hebben we de tafelberg gehiked. Niet aan te raden na een tequila festival en na heel veel drank. Deze hike duurde 4 uur voordat je de top bereikt hebt. Wel, is het uitzicht gedurende deze hike prachtig en het uitzicht op de Tafelberg is al helemaal fantastisch en dus de moeite waard.

Als jullie vragen hebben, stel ze alsjeblieft en ik zal ze met liefde beantwoorden!

PS: Ik ben ook nog van een brug gesprongen :)

1. Marion Hellenbrand:
    5 november 2019
    Hoi Kay fijn om te lezen dat je het leuk vindt . Robbeneiland lijkt me indrukwekkend en ook je andere avonturen. Een suggestie voor een rode wijn is altijd welkom

Groetjes van Walter Marion en Scarlett